ATAMA VE YER DEĞİŞTİRME YÖNETMELİĞİ TALEP VE ÖNERİLERİMİZ
Sendikamız tarafından; tüm eğitim çalışanları, öğretmenler ve üyelerimiz arasında yapmış olduğumuz araştırma sonucunda değişmesi planlanan “Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliği” ile ilgili önerilerimiz aşağıdaki gibidir:
Bakanlığımızın geçmiş dönemlerde uygulamış olduğu il içi sıra tayin uygulamasının uygulama dönemindeki örnekten hareketle yeniden getirilmesi. İl içi sıra tayin uygulamasının atama takviminde ilk sırada olması ve her atamadan sonra (il dışı, mazeret vb.) tekrar işletilmesi, atama ve yer değişikliği talebinde bulanan veya bekleyen öğretmenler adına daha adil bir uygulama olacaktır.
Mazeret tayinlerinde İl emri uygulamasının devam ederek il emrine tabi olan öğretmenlerin il içi sıra tayinlerde atamaya tabi olması ve il içi atamalarında kilometre sınırlaması (45 km.) ve ulaşım olanağının dikkate alınması.
Aile birlikteliğini sağlamak adına, Öğretmen Akademilerinde eğitimini tamamlayıp atandığı hizmet bölgesinde bir (1) yılını tamamlayan öğretmenlere mazeret tayini hakkının verilmesi.
Anayasal bir hak olan eğitim-öğretim hakkının engellenmemesi için yüksek lisans ve doktora yapan öğretmenlere, eğitimlerinin devamını sağlamak adına geçici ve süreli mazeret tayini hakkının verilmesi.
Sınavla atanan okul müdürü ve müdür yardımcılarına kadro verilerek atanmış olduğu okulda 2 yılını tamamlayan okul müdürlerine yöneticilik kadrosu ile il içi ve il dışına tayin hakkının verilmesi. Aynı kurumda 8 yılını tamamlayan okul müdürlerinin zorunlu rotasyona tabi olması. Rotasyonda; kadro bulamayan müdürlerin, müdürlük hakkı saklı kalmak kaydıyla bir sonraki atamaya kadar öğretmen olarak görevlerine devam etmesi. Meslek liseleri, rehberlik araştırma merkezleri, özel eğitim, okul öncesi eğitim, fen lisesi, sosyal bilimler lisesi, kız meslek liseleri vb. nitelikteki okullara atanacak müdür ve müdür yardımcılarının bu okulların eğitim-öğretim durum ve niteliklerine göre belirlenerek bu kriterleri taşıyan müdür/müdür yardımcısı adaylarına öncelik tanınması.
İlçe Milli Eğitim Müdürlerinin; aynı ilçede 4+4=8 yıldan fazla çalışmaması, süresini dolduran ilçe müdürünün çalışmış olduğu ilçeye denk veya üstü bir yere tercihleri doğrultusunda atamasının yapılması. İlçe Milli Eğitim müdürlerinin de çalışmış olduğu bölge ve yapmış olduğu hizmetlere göre hizmet puanları verilerek atamalarında bu hizmet puanlarının dikkate alınması. Hizmet puanı kriterlerinin yönetmelikle birlikte belirlenerek ilan edilmesi.
Eğitimde eşitliği sağlamak ve günümüz dünyasında en fazla ihtiyaç duyulan psikolojik danışma ihtiyaçlarını karşılamak adına, müstakil müdürlüğü bulunan tüm okullara rehber öğretmen kadrosu ve atamasının yapılması. Mevcut yönetmelikte ikinci norm için 500 olan rehber öğretmen normunun 250 ve katlarına göre planlanması ve bu sayıda -20/+20 öğrenci kotasının uygulanması.
İlk atama dönemleri ve takviminin net tarihlerle belirlenmesi. Bu tarihlerin, ilk atamayla göreve başlayacak öğretmenlerin, öğretmen akademilerindeki eğitimlerini tamamlamayarak atandıkları yer ve kurumda göreve başlamalarının eğitim-öğretim yılı başına denk gelecek şekilde düzenlenmesi.
Engelli personelin, engel durumuna göre, -talepleri doğrultusunda- erişimlerinin kolay olacağı yer ve kurumlara atamalarının yapılması. Engelli Personele, isteği dışında görevlendirme yapılmaması.
Yurtlar ve pansiyonlarda nöbet tutan kadın ve erkek öğretmenlere, aynı oranda hizmet puanının verilmesi.
Hizmet puanlarının hesaplanmasında düzenlemeye gidilerek benzer nitelikte ve yerdeki kurumların aynı hizmet puanıyla eşitlenmesi.
Zorunlu hizmet bölgesinde çalışanların derece, kademe ilerlemesi ve hizmet puanı hesaplamalarının zorunlu hizmet sürelerini doldurmaları veya aftan yararlanıp zorunlu hizmetlerinin tamamlanmasına bakılmaksızın çalıştıkları süre boyunca aynı şekilde sürdürülmesi.
Diplomaya dayalı alan değişikliği talebinde bulunan öğretmenler için, atama takviminin belirlenerek bu takvim doğrultusunda ihtiyaca bağlı yer ve kurumlara atamalarının yapılması.
Sendikalarda görevi bulunan yöneticiler ve iş yeri temsilcilerinin, sendikal grevlerini yürütmesinin aksamaması ve engellenmesinin önlenmesi amacıyla resen atama ve yer değişikliklerine tabi tutulmaması.
Bakanlıkça belirlenmiş, ihtiyaç duyulan bölgelerde çalışmak isteyen öğretmenler için bu bölgelerde çalışan öğretmenler arasında becayiş uygulamasının bir takvime bağlanarak yapılması.
Proje okullarının sınavla öğrenci alan okullar arasından %4’lük dilim ve altında olan okullardan, Bakanlıkça belirlenen kriterlere uygun olanlar arasından seçiminin yapılması. Farklı nitelikteki veya statüdeki okullardan proje okulu olarak teklif edileceklerin, Bakanlıkça belirlenen kriterler doğrultusunda kendi okul türünde %1’i geçmeyecek şekilde “proje okulu” olarak nitelendirilmesi. Bu okullara atanacak öğretmenlerin, sınava tabi olmaları. Sınav puanı ve -var ise- geçmişte yapmış oldukları uluslararası nitelik taşıyan projelerden aldıkları -Bakanlıkça belirlenen- ek puanla atamalarının yapılması. Değişmesi planlanan, “Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliği”nde yukarıda belirtmiş olduğumuz değişiklik tekliflerinin göz önünde bulundurulmasını MEB'den talep ettik.