Özat açıklamalarına şu şekilde devam etti: "Millî Eğitim Bakanlığı hedeflerinden sapmıştır. Okullar artık uyumlu, üretken, başarılı bireyler yerine, çok soru çözen ve sınavı başaran bireyler yetiştirmeye dönük deneme sınavı uygulayan yerler haline dönüşmüştür. Okullar öğrencilere, sanat, spor, müzik, felsefe, coğrafya ve diğer insan olmanın gereği dersler sunmak yerine Millî Eğitim Bakanlığının güdülemesi ile lise ve üniversiteye giriş sınavlarında ne kadar çok soru çözerim diye kaygılanan robotlar yetiştirmektedir. Artık okullarda öğretmenlerden başarılı, uyumlu, üretken vatandaşlar yetiştirip yetiştiremedikleri yerine en çok soru çözen öğrenci sorgusu yapılmaktadır. Bu süreç hem öğrencilere hem de velilere kontrolü kaybettirmektedir. İlkokul ikinci sınıfa deneme sınavı gönderen bir bakanlık ile karşı karşıyayız. Millî Eğitim Bakanlığı artık kendine çekidüzen vermeli, eğitim politikalarını ivedilikle gözden geçirmelidir. Öğrenciler neden her gün okula gitsin? Hangi amaçla gitsin? Açık liseye gider, gün boyu soru çözer. Bir başka boyutu da ekonomi. Aidat parası, servis parası, yemek parası... Aileler ekonomik sebeplerle de çocuklarını örgün eğitim kurumlarına gönderemiyor. Sayın Bakan Özer ise her gün istatistik yayınlıyor. Eğitim sistemi çökmüş halde. Öğretmenler mutsuz, öğretmenler mağdur. Dersler hedeflere uygun işlenmiyor."