
Genel Başkan Yardımcımız İsmail AKDAĞ, Türkçe, Türk Dili ve Edebiyatı ile Yabancı Dil derslerinde uygulanan uygulama sınavlarına ilişkin sendikamıza ulaşan yoğun geri bildirimler üzerine açıklamalarda bulundu.
Millî Eğitim Bakanlığı Yazılı ve Uygulamalı Sınavlar Yönergesi’nin, Sınav Uygulama Esasları başlığı altında yer alan “Türkçe, Türk dili ve edebiyatı ile yabancı dil derslerinin sınavları yazılı ve uygulamalı olmak üzere iki aşamada yapılır” hükmü doğrultusunda söz konusu derslere uygulama sınavları getirildiğini hatırlatan AKDAĞ, sahadaki uygulamaların ciddi sorunlar doğurduğunu söyledi.
Sendikamıza ulaşan bilgiler doğrultusunda, ilgili branşlarda görev yapan öğretmenlerin müfredata ek olarak getirilen uygulama sınavlarını yetiştirmekte ciddi güçlükler yaşadığını belirten AKDAĞ, uygulama sınavlarının belirli bir zaman dilimine sıkıştırılmasının hâlihazırda yoğun olan müfredata ek bir yük oluşturduğunu vurguladı. AKDAĞ, bu durumun sınavların uygulanması ve değerlendirilmesi süreçlerinde aksaklıklara neden olduğunu dile getirdi.
Yıl içerisinde Bakanlığa bağlı kurumlarda görev yapan ilgili branş öğretmenleriyle yapılan görüşme ve değerlendirmelerde, söz konusu sınavların mevcut hâliyle amacına ulaşmadığının Sendikamız tarafından tespit edildiğini kaydeden AKDAĞ, öğretmenlerin zaman baskısı nedeniyle ölçme ve değerlendirme süreçlerini sağlıklı biçimde yürütemediğini aktardı.
Genel Başkan Yardımcımız İsmail AKDAĞ, bu sorunların daha önce Bakanlığa yazılı olarak iletildiğini, ayrıca yapılan görüşmelerde sözlü olarak da dile getirildiğini belirterek şu talepleri sıraladı:
Uygulama sınavlarının ya tamamen kaldırılması ya da ilgili yönergede düzenleme yapılarak sınavların tüm ders yılına yayılması, tarih belirleme yetkisinin ders öğretmenine bırakılması veya uygulama sınavı bulunan derslerin müfredat içeriğinin sadeleştirilerek ölçme ve değerlendirme süreçleri için yeterli zaman oluşturulması gerektiğini söyledi.
AKDAĞ, Eğitim Gücü Sen olarak sahadan gelen sorunları dikkate almayan hiçbir uygulamanın verimli olmayacağını belirterek, öğretmenin iş yükünü artıran değil, eğitim öğretim sürecini kolaylaştıran düzenlemelerin hayata geçirilmesini önemsediklerini ifade etti.