
Toplum Yararına Program (TYP) kapsamında, İŞKUR üzerinden kamu kurumlarında çalıştırılmak üzere yardımcı personel görevlendirilmesi yapılmaktadır. Milli Eğitim Bakanlığında da TYP kapsamında yardımcı personeller İŞKUR üzerinden başvuru yapmakta ve uygun okul ve kurumlara görevlendirilmesi gerçekleştirilmektedir.
Ancak sendikamıza ulaşan bilgiler doğrultusunda 2022-2023 eğitim-öğretim yılında görevlendirilmesi yapılan birçok personelin görev süresi 4,5 ay olarak belirlenmiştir. Aynı zamanda bu kapsamda görevlendirilen yardımcı personellerin yaz aylarında görevleri sonlandırılmaktadır. Mağduriyet yaşayan personeller bu ve benzeri sebepler dolayısıyla birçok ilde bu sene TYP’ de görev almak istememiştir.
Yine Bakanlığınız bünyesinde kadrolu çalışan yardımcı hizmetler sınıfı engelli personellere engeline uygun görevler verilmemekte, yardımcı hizmet personelleri hafta sonu çalışmaya çağrılıp normalde 10 günlük bu gibi durumlar için kullandırılması gereken izinleri kullandırılmamakta ve ek mesai ücreti de ödenmemektedir. Hala birçok okulda ve kurumda yardımcı personel ya hiç bulunmamakta ya da yeterli sayıda olmamaktadır. Bazı okullarda tek yardımcı personelin tüm okulun temizlik ve diğer işlerine bakmak zorunda kaldığı, görevi bitirmeden çıkmalarına müsaade edilmediği için akşam geç saatlere kadar okulda temizlik yapmaya zorlandıkları tarafımıza iletilmiştir. Okulların açılmasıyla birlikte temizlik için yeterli personel bulunmayan okullarda hijyen sorunları ortaya çıkmaya başlamış, okul idareleri de konuyla ilgili sorun yaşamaya başlamıştır. Sosyal medyaya yansıyan bazı görsellerde de görüldüğü üzere özellikle yaz aylarında olmak üzere yeterli personelin bulunmadığı, okullarda hala temizlik işlerini okul idareleri ve öğretmenler yürütmeye çalışmaktadır.
İlgi program kapsamında Bakanlığınıza bağlı okul ve kurumlarda görevlendirilmesi yapılacak olan yardımcı personellerin görev sürelerinin 12 ay olarak belirlenmesi, hala yardımcı personel bulunmayan ve yeterli sayıda personeli olmayan okullara bir an önce personel görevlendirilmesi yapılması, kadrolu çalışan yardımcı personellerin engel durumu var ise engeli gözetilerek uygun görevlendirilmelerin yapılmasını talep ettik.

Milli Eğitim Bakanlığı Bütçe Kullanımı ve Eğitim Çalışanlarının Mali Haklarına İlişkin Taleplerimizi, TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu ile Siyasi Partilere İlettik.
Duyurular // 11 Kasım 2025 Salı
Sendikamızdan 10 Kasım Tepkisi ve Anma Etiketi Duyurusu
Duyurular // 5 Kasım 2025 Çarşamba
Sendikamızın İdari Ve Mali Denetim Süreci Başarıyla Tamamlandı.
Duyurular // 31 Ekim 2025 Cuma
Genel Başkanımız Oğuz Özat Adana Şube Açılışına Katıldı
Duyurular // 12 Eylül 2025 Cuma
Sendikamızdan Bir Kazanım Daha: Üyemizin İhtiyaç Fazlası Gerekçesiyle Yapılan Resen Atamasının İptali İçin Açtığımız Davayı Kazandık!
Duyurular // 21 Ağustos 2025 Perşembe
8.Dönem Toplu Sözleşme Taleplerimizi İçeren Dosyamızı Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığına İlettik!
Duyurular // 2 Temmuz 2025 Çarşamba
2024-2025 Dönem Sonu Eğitim Raporumuz Yayında!
Duyurular // 26 Haziran 2025 Perşembe
Taleplerimiz ve Eylem Kararlarımız Sonucunda Tercih Danışmanlığına 5 Saatlik Çalışma Sınırı Getirildi!
Duyurular // 25 Haziran 2025 Çarşamba
Sendikamızdan Bir Kazanım Daha: Erişilebilirlik Artık Yasal Güvence Altında!
Duyurular // 21 Haziran 2025 Cumartesi